onsdag 3. april 2013

Endelig i gang igjen :)

Etter litt(alt) for mye kos i Påsken er jeg endelig tilbake på rett kjøl. Første dag med gange/jogging hjem fra jobb, og kjenner det i hele kroppen. Merker allerede at jeg klarer å jogge litt lengre partier for hver gang, og gleder meg faktisk til fredagens tur. Snuser litt på å bli med på løpetrening i Frognerparken, men er redd nivået er litt høyt. Tror jeg må smugtitte litt på dem en gang først(og trene mer) ;)

Ellers har jeg med vilje utsatt neste veiing en uke pga. Påsken, men den kommer... Har sett på En ny start, og skjønner ikke hvorfor det ikke er mer tips både til trening man selv kan gjøre, men også på matsiden. Maten nevnes jo ikke med ett ord?! ...og alle kan faktisk ikke "ansette" en personlig trener. Litt irriterende og merkelig egentlig... 

4 kommentarer:

  1. Hei og vel overstått påske.
    Ja det er godt når hverdagen kommer....Desverre kommer da også alt påskegodttet i butikken til alv pris.....det er tøft for meg. Det går stort sett men fader så hardt å a være.....

    Flink du er til og gå/jogge hjem fra jobb!!!

    Er såå enig ang "en ny start", ikke ett ord om maten, og egentlig ikke noe ærerikt om trening og treningsmetoder eller noe sikt.

    -Eneste som kom frem egentlig er at det er urt å trene 10 -12 timer i uka, og med personlig trener.....
    Og hvem av oss har rå til det da??

    Not me.

    Savna tips og råd om mat, og trening generelt jeg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vel overstått, ja! Man sier ofte at man spiser så mye godt, kaker og fet mat i jula, men Påsken er jammen ikke langt unna... Nå er det heldigvis hverdag igjen :)

      Blir litt frustrert av det programmet altså. De gjør en kjempejobb, og trener og står på, men fokuset er vel mye på hvor mye de har gått ned, og såå bra og såå godt de ser ut etterhvert som de går ned. (Det med så tett oppfølging av PT er dessverre for kostbart for de fleste, ja. Jeg tror tidsklemma gjør det vanskelig for mange å få lagt inn så mange timer trening pr. uke også, men skjønner det skal være litt ekstremt for seriens skyld.) Skal sikkert være litt sånn feelgood-program, men det mangler litt dybde dessverre... Ideen er veldig god da :)

      Slett
  2. Jeg og ser på det programmet!! For en gangs skyld liker jeg kari jaquesson!! Men jeg vil nesten tro det kommer en ny runde, hvor de tar for seg mat også!! DET hadde vært supert!

    flink du er som er igang igjen; det er koden som må knekkes; reise seg igjen når man har skeiet ut!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kari har nok tatt noen runder med seg selv før dette programmet, for hun er mye rundere i uttalelsene sine og mer medmenneskelig enn hun har fremstått på lenge.

      Får en følelese av at de unnlater endel info for å kunne tjene på det i etterkant. F.eks selge "slankemenyer" som er dokumentert at virker, og bruke deltagerene i programmet som "bevis" eller noe... Ikke vet jeg, men enig at del to med kostholds- og treningsråd som en vanlig person har råd og mulighet til å følge hadde vært helt topp!

      Det krever mye viljestyrke for å komme ut av den dårlige sirkelen, så jeg jobber og jobber med meg selv. Påsken skled(litt med vilje også pga. ferie) dessverre heeelt ut. Nå er jeg heldigvis tilbake, og treningstøyet er vasket og klart til i morgen :)

      Slett